سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذکر امروز

هدیه تو برای تولد آقا چیه؟؟؟

او میآد...
او میآد در حالی که وارث مظلومیت علی است.
او میآد در حالی که حضور او یاد آور تنهایی و بی‌یاوریه. اون هم بخاطر جentezarهالت مردان و زنانی که یا خوب و بد رو تشخیص
ندادند و نمی دهند و یا اینکه بین منافع دنیا و آخرتشون  دنیا رو انتخاب میکنن.

شاید خنده دار باشه  اما وقتی که شنیدم که شعار المپیک رو گذاشتن ،یک دنیا ،یک رؤیا، با خودم گفتم مگر از ابتدا تا به حال رؤیای بشر  رسیدن به آرامش و امنیت و رسیدن به پاکیها و خوبیها نبوده و نیست؟
مگه خوبی و پاکی بالاتر از تو و احساس امنیت و آرامشی بالاتر از با تو بودن و در کنار تو بودن هست. شاید الان دیگه موقش شده باشه که تو بیای . آخه دیگه دنیا منتظرته .

زمانی فکر میکردم که مشکل بزرگ زمانه ما غیبته. اما مدتیه که به این نتیجه رسیدم که مشکل اصلی غیبت نیست بلکه غفلته.غفلت ما آدمهایی که هر روز به یک رنگیم و هر ساعت در یک مسیر.تا جایی که خواسته یا ناخواسته گاهی به دنبال دنیا و گاهی به دنبال آخرت و گاهی با تو وگاهی در زمره دشمنان تو میشیم.
خدایا تو این نیمه شعبانی توفیقی بده که هدیه تولدی که به آقا میدم روح و جانم باشه و آقا هم با پذیرفتن این هدیه ناقابل وجودم رو از غفلت و جهالت نجات بده.

 حواسمون باشه تو جشنهایی که برگزار میکنیم بجای عرض تبریک گفتن به آقا  دلش رو خون نکنیم.
بهشون نشون بدیم که منتظرشیم  نه اینکه ایشون رو از خودمون نا امید کنیم.


[ 87/5/25 ] [ 10:10 صبح ]
آقا جون ، روزت مبارک

این روزها اگه یه سری به  بازار شهرتون زده باشید، حتما شلوغی اون رو احساس کردید. افرادی رو  که برای خرید هدیه واسه پدر و یا شوهرشون ،ساعت‌ها وقت میزارن و بعضی‌هاشون چقدر حساسیت به خرج می دن که نکنه مقبول واقع نشه.
اما شاید خیلی هامون غافل از این باشیم که اگر این روز رو ،روزِپدر نامیدن،یک  دلیل کوامام زمان(ع)چیکش اینه که امیر المومنین(ع) هم واسه بچه‌های خودش و هم واسه دیگران،علی الخصوص یتیمان ،نقش پدر و سرپرست رو داشتن.که متاسفانه اکثر مردم اون زمانه این رو درک نکردن، تا زمانی که ایشون رو از دست دادن.
نکنه امروز هم ما ولیِّ امرمون،امامِ زمانمون رو فراموش کرده باشیم.نکنه آقایی رو که مطمئنا تو موقعیت‌های مختلف نه تنها دست ما بچه‌شیعه ها بلکه دستِ بشریت رو گرفته و کمکشون میکنه ،فراموش بکنیم.نکنه مولایی رو که مثل یک پدرِ مهربون ،همیشه به یادمونه و از غصه ما غمگین و با شادی ما شاد میشه رو فراموش بکنیم.
خوشا بحال اونهایی که تو این روزها قلبشون رو تو دستشون گرفتن و با تمام وجود و احساس، به این نشونه که میخوام از این به بعد زندگی و حیاتم در مسیر تو و برای رسیدن به خدا باشه. به عنوان هدیه تقدیم آقا میکنن.


[ 87/4/26 ] [ 12:0 صبح ]
لحظات عمر

در ابتدا تولد امام محمد باقر(ع) رو به شما دوستان تبریک میگم و امیدوارم در این عصر که دنیای اسلام وهمچنین کشورمون 
ایران برای رسیدن به قله‏های توانمندی و پیشرفت،نیاز به تحقیق و پژوهش و تحصیل علم (از نوع واقعی و نه از نوع مدرک)
داره ،بتونیم در این زمینه با الگو قرار دادن این امام عزیز ،وظیفمون رو تو این زمینه بخوبی انجام بدیم.‏
اما لحظه لحظه‌زندگیمون در پس زمان میگذره و سعادتمند و موفق کسیه که بتونه از این لحظات بخوبی استفاده بکنه.لحظات عمر

یادمون باشه ،زندگیِ بدون هدف یعنی تلف کردن زندگی.‏
کسی رو که در پیش روی خودش، هیچ چیز متصور نیست وآینده‌ای رو واسه خودش آرزو نمیکنه وهیچ آرمانی رو طراحی نکرده باشه، نمیشه انسانی زنده نامید و شاید مرده‌ی زنده نما برای اون برازنده تر باشه.
وبه خاطر داشته باشیم ، هدفی که در کنارش همتی نباشه و آرمانی که برای رسیدن به اون برنامه‌ای وجود نداشته باشه چیزی جز یک آرزوی دست نیافتنی، نیست.
و البته در این بین خوشا به حال کسانی که لحظات زندگیِ خودشون رو با داشتن هدفی به نورانیت خورشید و همتی به بلندای آسمون و تلاش و کوششی پایان ناپذیر مثل تلاش قطرات جوی آبی که تخته سنگی بزرگ رو سوراخ میکنه وقدرت و جسارتی بزرگ همچون شیر و پلنگ و با برنامه‌ای دقیق و ظریف ،سپری می‌کنن.

و همیشه به یاد داشته باشیم که امام زمانمون تنهاست واو هم منتظِر ماست.
شاید اگر جهت حرکتمون رو به سمت او تنظیم کنیم از بسیاری از سردرگمیها و خیلی از کجرویها نجات پیدا کنیم.
امیدوارم آخرِ تابستون ،آه و افسوس ایام گذشته رو نخوریم.

و چه زیبا گفته اند که:
زندگی خالی است ، پر کنید آن را.   زندگی یک مشکل است ،با آن روبرو شوید.زندگی یک معادله است ،موازنه کنیدآن را
زندگی یک معما است ، آن را حل کنید.زندگی یک تجربه است ، مرور کنیدآن را.زندگی یک مبارزه است ،قبول کنید.
زندگی یک سوال است ، جواب بدهید. زندگی یک موفقیت است ، لذت ببرید  . زندگی یک بازی است ، پیروز شوید.
زندگی یک هدیه است ،آن رادریافت کنید.زندگی دعااست ،آن رابطوریکنواخت بخوانید.زندگی درداست ،آن راتحمل کنید.
زندگی یک دوربین است بنابراین بهتر است با آن با صورت خندان و شاد روبه رو شوید.


[ 87/4/14 ] [ 9:19 صبح ]
نظرتون راجع به سربازی چیه؟!!

اول از همه بهتون بگم که من عازمم. با اجازتون باید برم سربازی.دیگه موقش شده که موهای سرم رو بزنم وآش سربازخونه  رو بخورم.
چند روز پیش داشتم فکرم می‌کردم که حالا این چه کاریه،درسته که کشورمون سرباز نیاز داره،افرادی رو میخواد که امنیت
ایجاد کنن و... ولی چقدر خوب می‌شد که من یک جوری معاف می شدم،آخه هوا داره گرم میشه،تو آموزشی اذیت می‌کنن و...(این جور حرفا).سربازی
تو این عالم بودم که ، یاد شکایتهای امام علی(ع) تو نهج‌البلاغه از مسلمونای زمان خودشون افتادم که می‌گفتن وقتی شما رو به جهاد دعوت می کنم،اگه تو زمستون باشه می گید هواسرده و اگه تابستون باشه می‌گید هوا گرمه و...وخلاصه به هر بهونه‌ای میخواید ازمسئولیت شونه خالی کنید.
با خودم گفتم ،نکنه آقا بیاد و ازمن که خودم رو شیعه‌ی ایشون میدونم کاری بخوان، اونوقت من براشون بهونه بیارم و عدم حضورم رو توجیه کنم.

خلاصه کنم حرفام رو که ، با خودم قرار گذاشتم ،تو این مدت خدمت سربازی تمرین کنم سرباز امام زمان (ع) بودن رو،تمرین کنم پا روی نفس گذاشتن رو و تمرین کنم خاکی بودن رو.

حالا،زمانی که موهام رو کوتاه می کنم به این نیت این کار رو انجام می‌دم که مثل حاجی‌هایی که خانه خدا می‏رن ، پلیدیهای فکری رو از سرم بیرون بندازم و اگه سختی می‌کشم،اون رو به امید قوی کردن اراده و بالا بردن استقامت برای حرکت به سمت خدا تحمل کنم. به این امید که روزی به درد آقامون بخورم.
-----------------------------------------------------------------------------------
پ.ن.
1- من از اون دسته آدمها نیستم که معتقدند سرباز آقا بودن یعنی کار نظامی کردن بلکه در هر جایی و در هر زمینه‌ای می‌شه بعنوان سرباز کار کرد.
2- سعی می کنم در اولین فرصت دوباره بهتون سر بزنم.
3- اگه بدی از من دیدین یا شنیدین یا... به بزرگواری خودتون حلالم کنید.
4- خیلی خیلی دعام کنید.


[ 87/2/2 ] [ 6:37 صبح ]
سلام به آرامش بخش دلهای بی قراران

وقتی که صبرمون لبریز میشه و قراری برامون باقی نمیمونه،به تو متوسل میشیم که قرار دلهای آشفته ای.
این آشفتگی و بی قراری دل ما برای دیدن معزّالاولیاء و مذلّ الاعداء،هر روز و هر روز بیشتر میشه ولی...

آقا جون شرمنده ام مهدی(ع)
شرمنده ازاینکه بخاطر بی غیرتیِ من و امثال من، دشمنان تو  ودشمنان دین خدا گستاخانه به خوبان خدا اهانت میکنن و از دست من جز آه و ناله چیزی بر نمیآد.
آقا جون، میدونم که مشکل از منه،میدونم حجابهایی که به اطراف خودم تنیدم،مانع بین من و توست،می دونم که چقدر به فکرمی ، چقدر به یادمی،اینها رو همه میدونم. گاهی به خودم میگم حیفِ آقایی به این خوبی و پاکی و مهربونی نباشه که من اون رو منتظَر و یار خودم بدونم.اما آقا ،چی کار کنم، که بجز تو دیگه یاری ندارم.

ای مهدی فاطمه،  عزیزٌ علیَّ اَن اَرَی الخَلقَ و لا تُری    
آخه خدا چشم به ما داده تا  با اون نشانه های الهی و زیبایی های این عالم رو ببینیم و چه کسی از تو زیباتر و چه نشانه ای از تو واضح تر در این عالم.

یک لحظه بزن بر رخ من خنده که یک عمر
با یاد لبت خنده کنان اشک ببارم
ای منتظَرِ منتظِران،یوسف زهرا
پاییز شده بی گل روی تو بهارم


[ 87/1/23 ] [ 11:59 صبح ]
   1   2      >
تصویر روز
ن