سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذکر امروز

شهید مرتضی افراز

شهید مرتضی افراز در سال 1343 در خانواده ای مذهبی در دزفول پا به عرصه وجود نهاد ، در هنگام حضورش در جبهه، دوستان او خاطرات فراوانی از عباشهید مرتضی افرازدات شب و تلاشهای روزش بازگو می کنند که صحبت از آنها از حوصله این چند سطر خارج است. او در حین رزم در میدانهای نبرد در کنکور سراسری شرکت نمود و در رشته ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرفتهشد. شهید مرتضی هنگام تحصیل در دانشگاه نیز به یاد جبهه و جنگ بود و بالاخره در عملیات پیروزمندانه بدر به خواسته دیرینه خود که البته همیشه خود را نالایق آن می دانست (یعنی شهادت) دست یافت و به وصال حق نائل آمد
 

                                                                             قسمتی از وصیتنامه  شهید مرتضی افراز

اولین چیز که برای شما می نویسم این است که ملیت ما اسلام است. این چیز پربرکت است که عامل اصلی عزت و حیثیت ما شده است و ما را در تمام چهار چوب زندگی حفظ کرده است و آن ملیت های کاذب که گاهی همچون شعله های سرکش در انسان فوران می کند آتش است و شیطان که باعث بر هم ریختن قوانین و سنن سالم و ارزشی اسلام و انسان می شود و اختلافات و نزاعها گاهی از این گوشه تحریک می شوند. ملیتهای کاذب و انحرافی همیشه انسان را محصور و محدود در این جهان نگاه می دارند، مخرب آخرت انسان که دار قرار اوست می شود و زندگی جاودانی را زائل می کند..

امر دیگری که قرار است برای شما بنویسم این است شما بهترین خدمتی که می توانید به اسلام بکنید این است که اسلام را بشناسید در قوانین و دستورات و مسائل آن بسیار دقت کنید.

برادرانم! این را بدانید که مبارزه با جهل و اکتساب علم هدف نیست بلکه وسیله است برای رسیدن به فلاح و رستگاری و کمال رشد و تکامل انسان. دلیل رسیدن به کمال و فلاح انعطاف پذیری محض در راه هدف و برای هدف است و معنای این سخن این است که برای انجام امر واجبی که به گردن تمام است هیچ چیز نباید جلو انسان را بگیرد .

برادرانم! این را بدانید که بنده خدا هیچ وقت از عبادت خدا سیر نخواهد شد این مقام نصیب کسی خواهد شد که کثیر العباد باشد.

آری برادرانم! چنان که گفته اند اگر نتوانی نسبت به خلق نیکوئی کردن لااقل بد خویش را از ایشان باز دار.

طوری زندگی کنید که اگر قرار است بسوزید لااقل بسوزید و روشنائی بخشید و احسن باشید نه اینکه مانند یک هیزم نیمه سوخته که آتش و شعله نداشته باشد و دود می کند.

این مجملی بسیار ناچیز است از حدیث بزرگ مشکلات که شما می توانید با همت والای خویش صد برابر اینها اگر باشند به جان بخرید.

از پروردگار رحمان برای همه شما پیروزی و موفقیت در امور الهیتان را مسئلت می کنم.

                                      انالله و انا الیه راجعون                                                            امیدوارم مرا ببخشید .     17/12/63


[ 86/12/17 ] [ 10:0 صبح ]
تصویر روز
ن