سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذکر امروز

20فروردین ازسال59 تا سال86

به دنبال تسخیر مرکز جاسوسی امریکا در روز 13 آبان 1358 ابهت ظاهری این کشور در بین ملت های مظلوم از هم پاشید. امام این اقدام دانشجویان را عکس العمل ملتی ستمدیده در مقابل استکبار جهانی اعلام کردند. به دنبال این اقدام عملی مردم ، دولت امریکا دست به اقداماتی زد که قطع رابطه سیاسی با ایران در 20فروردین 1359، از آن جمله بود.

اما چرا آمریکا زود تر دست به چنین کاری نزد؟
شاید علت اصلی این امر، وجود نیروهایی در ایران ازجمله در دولت موقت مثل مهندس بازرگان بود که مخالف رویارویی با آمریکا بودند، اما پس از اینکه دولت موقت مجبور به استعفا شد ،آمریکا نیز تمام امید خودش رو در ایران ازدست داد. ودر ادامه برای ایجاد فشار سیاسی و روانی،تصمیم به قطع رابطه با ایران گرفت.زمامداران اونها فکر می کردند که این امر باعث عقب نشینی رهبر و ملت ایران نسبت به مواضع قبلیشون میشه که اینچنین نشد.

قسمتی از پیام امام خمینی(ره)در مورد قطع رابطه آمریکا با ایران:
«اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت به‌پاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم‌خوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم؛ چون که این قطع رابطه، دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است. ملت رزمنده ایران، این طلیعه پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه ـ یعنی خاتمه‌دادن به چپاولگری‌ها ـ کرده است اگر جشن بگیرد، حق دارد... .
شما ای ملت عزیز! که برای رضای خداوند متعال، با بانگ " الله اکبر" بر دشمنان خود چیره شدید و آزادی و استقلال را به دست آوردید با اتکال به خداوند تعالی و حفظ وحدت کلمه مهیا باشید برای رودررویی دشمنان اسلام و دشمنان مستضعفین؛ شما به خواست خدای تعالی پیروز هستید و بر مشکلات غلبه خواهید کرد.»

و ما شاهد بودیم که بعد از 27سال در 20فروردین1386 ملت ایران جشن هسته ای شدن خودش رو برگزار کرد و با اینکارش به دشمنان این ملت از جمله آمریکا نشون داد که این قطع رابطه نه تنها به ضرر ملت ایران نبوده، بلکه موجبات پیشرفت هر چه بیشتر این ملت رو سبب شد.
 


[ 87/1/18 ] [ 10:50 صبح ]
تصویر روز
ن